Als anys 70, un dels llocs de moda a Barcelona és Bocaccio, una discoteca que esdevé punt de trobada d’algunes de les personalitats més famoses de la vida cultural del país i de l’estranger. Actors, escriptors, pintors, arquitectes, filòsofs, polítics o modistes es barregen en una vida social d’oci i de modernitat. Són coneguts amb el nom, ara mític, de “Gauche Divine“.

L’any 1971, a la Sala Aixelà de Barcelona, Bocaccio s’organitza una exposició sota l’irònic títol La gauche qui ritamb fotografies de Colita i amb l’objectiu de mostrar qui son els personatges que formen part d’aquesta “Gauche Divine“. L’exposició s’inaugura, però l’endemà mateix la policia la clausura. L’ús de la paraula “Gauche” al títol de l’exposició i els personatges que s’hi exhibeixen semblen subversius en els darrers anys de la dictadura franquista. Aleshores es presenten uns 70 retrats, però la “Gauche Divine” està integrada per moltes més persones.

Avui us presentem alguns d’aquests “divins”. Durant més de 40 anys, Colita s’ha dedicat a retratar la vida intel·lectual de Barcelona i ha donat testimoni de la trajectòria d’algunes de les personalitats més importants dels darrers temps en el nostre entorn. Les seves fotografies ens mostren com eren aleshores, quan potser ni tan sols eren el que han arribat a ser. Ens els apropa a través d’una mirada divertida, lluny d’arquetips i posades en escena. Ens mostra els seus amics, aliens a la fama que els acabaria convertint en icones.

Colita és una de les fotògrafes més emblemàtiques dels nostres temps. Ha publicat més de 30 llibres i muntat entorn de 40 exposicions. Compta amb una intensíssima carrera per la qual ha rebut el Premi Nacional de Fotografia, la Creu de Sant Jordi i la Medalla d’Or de la Ciutat de Barcelona, entre altres. Colita és també doctora honoris causa per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Entrada lliure al hall de la UPF Barcelona School of Management (Carrer Balmes 132-134)
Abril-Setembre 2021

Comissariat: Mathilde Brodu