Les veus d’algunes dones, l’aportació de les quals a la història de la cultura universal és inestimable, es reivindiquen en aquesta mostra elaborada per la Facultat d’Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), en el marc del Programa Cultura de la Universitat.

El breu itinerari proposat representa els quatre eixos del coneixement humanístic (art, pensament, literatura i història), que componen els estudis d’Humanitats, mitjançant la paraula viva que ha il·luminat algunes de les grans figures femenines. Amb aquesta exposició, la UPF vol fer visible la contribució de les dones a la cultura i al coneixement.

L’exposició, iniciativa de Tamara Djermanovic, professora del Departament d’Humanitats de la UPF, recull diferents cites pronunciades per 22 dones cèlebres, personatges històrics de la cultura universal com ara l’escriptora Virginia Woolf, la filòsofa Hannah Arendt, la pintora Frida Kahlo o l’activista Angela Davis. Les cites s’han reproduït en l’idioma natiu del personatge i s’han traduït al català i al castellà.

L’acció, feta en col·laboració amb la Fundació TMB, busca aproximar la cultura en femení a la ciutadania i enriquir l’experiència del viatge en transport públic.

Estarà instal·lada a l’estació Ciutadella/Vila Olímpica de l’L4 del Metro de Barcelona del 12 de juliol al 30 d’octubre de 2021 (prorrogable).